środa, 8 kwietnia 2015

Moje chomiczki :)

Kiedyś miałam chomiki Teodora i Banderasa Teo był biały i lubił długo spać oraz opychać się jedzeniem a Banderas był brązowy to był chomik z którym nigdy się nie nudziłam uwielbiał szybko kręcić się na kołowrotku aż z kształtu chomika robiła się rozmazana kropka ale jego prawdziwym hobby było chodzenie po suficie klatki trzymał się przednimi łapkami szczebelka i wisząc posuwał się do przodu
Teodorek w torze przeszkód z klocków
Teo

Teoś je
Banderas

Później dostałam chomika Rafiego to chomik roborowskiego był malutki ale energii miał bardzo dużo kręcił się na kołowrotku tak szybko że aż raz z niego wyleciał niczym z armaty nie mam jego zdjęcia więc zamieszczę podobne z internetu :)

Identyczny ! taki właśnie był Rafi

Puźniej dostałam czwartego chomika Mufinka a właściwie to Mufinkę bo po kilku tygodniach okazało się że mam jeszcze pięć chomików jednak radość z tego nie trwała długo Mufinka zostawiła swoje dzieci i uciekła a one o prostu nie mogły żyć bez mleka mamy:( Ale smutek po tym szybko miną zostali przecież Teo  ,Bandi i Rafi ta gromadka była tak zabawna że od razu poprawiła mi humor latem robiłam  im wyścigi po trawie wszystkich wypuszczałam a one pędziły do kupki ziaren słonecznika zawsze wygrywał Rafi tak szybko przebierał łapkami że aż nie było ich widać a po wyścigach chomisie miały czas dla siebie biegały po całym ogrodzie skubały trawę szukały robaków i robiły dosłownie to o chciały a kiedy przychodził wieczór brałam je na ręce i po kolei wkładałam do klatki a one od razu pędziły do domku by odpocząć i mieć siłę na nocne harce :) zapraszam również do czytania starszych postów tam możecie dowiedzieć się dużo ciekawych rzeczy :)










9 komentarzy:

  1. Madziu, my też mieliśmy chomiki.
    Twoje chomiki biegały po trawie bez zabezpieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uciekły?
      Naszego kiedyś cały dzień szukaliśmy w domu.
      Myślałyśmy, że udało mu się wyjść z domu i nigdy go nie znajdziemy.
      Strasznie mądre te Twoje zwierzaki.

      Usuń
  2. Bardzo lubię chomiczki, to takie milusie kuleczki. Jak byłam Madzik w Twoim wieku to hodowałam kilka chomików. Jeden nawet ugryzł w paluszek małą Julkę, która chodziła po domu w chodziku. Pamiętam jak wtedy płakała... A Ciebie chomiki nie gryzły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz chciałam poprawić Rafiemu kołowrotek bo tak po nim pędził że aż się urwał i kiedy włożyłam rękę do klatki Rafi ugryzł mnie w palec ale nie bolało w końcu chomiki roborowskiego to najmniejsze chomiki świata i mają też małe ząbki :)

      Usuń
    2. To jeszcze Ci napiszę, że pewnego razu trafił mi się rudy, wielki chomik. Był baaardzo wredny i wszystkich gryzł! Absolutnie nie dał się brać na ręce. Jedynym odważnym był mój tata, który brał chomika...ale tylko przez grubą rękawicę :-) Wszystkie inne moje chomiki były grzeczne i sympatyczne. Pozdrawiam Madziku, trzymaj się!

      Usuń
    3. To my mamy trzy fretki, dwie, do rany przyłóż, a jedna, najładniejsza, tylko czyha, żeby chapnąć.
      Ostatnio córka wchodziła z nimi do domu, ja zamykałam drzwi i nawet się nie obejrzałam, a już zostałam ugryziona.
      Całe szczęście, że nie mocno.
      Jedynie Agnieszki nie gryzie, najbardziej smakuje jej mój mąż :)

      Usuń
  3. Madziu, jestem zachwycona Tobą, Twoimi zainteresowaniami przyrodniczymi i bogatą wiedzą. Jestem mamą 5 letniego Piotrusia, tez przyrodnika, który chcialby hodować żaby w mieszkaniu. Czy hodowalas kiedys żaby? Mozesz cos doradzic? Jesli dobrze pamietam, to masz jaszczurki albo traszki? Mój mąż ostatni raz widział traszki w dzieciństwie, a Ty je spotykasz? Pozdrawiam Cię serdecznie i modlę się za Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz jaszczurek hoduje też żaby akwariowe karliki szponiaste są fajnymi zwierzakami ale nie da się ich wziąć na ręce bo cały czas siedzą w wodzie hodowałam również dziką żabę ale ona raczej wolała swoje towarzystwo niż moje i siedziała tylko w norce jeśli mogła bym doradzić to lepszymi zwierzakami są jaszczurki miłe , towarzyskie i lubiące towarzystwo ludzi jeśli chodzi o hodowle jaszczurek jest bardzo łatwa jaszczurki zimą śpią a latem i wiosną są ciągle żywotne i uwielbiają zabawę ja z moimi jaszczureczkami bawię się one łapią robaka a ja nim potrząsam tak też uczą się polować :) hoduje dzikie jaszczurki więc kiedy urodzą się maluchy wypuszczam je na wolność :D dobre do hodowli są również żółwie chińskie ja hoduje dwa żółwiki chińskie Gacka i Ziutka kiedy podchodzę do ich akwarium to od razu do mnie przychodzą :) w następnym poście zamieszczę coś o jaszczurkach :)

      Usuń
    2. Dziękuję Madziu za odpowiedź! Dużo cennych wskazówek - cały wpis o jaszczurkach niezwykle ciekawy. Wspaniałe zdjęcia! :D

      Usuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)