czwartek, 16 kwietnia 2015

Felsuma madagaskarska :)

Dziś chciałam wam opowiedzieć o zwierzaku który możliwe że nie długo zamieszka w moim domu od razu mówię że nie jest to żart :) Wiem że jesteście zdziwieni bo mam już sporo zwierzaków lecz to moje marzenie mam dla was zadanie musicie wybrać które imię dla mojej felsumy est odpowiednie napiszcie jak uważacie w komentarzach które imię dostanie więcej głosów tak będzie się nazywać felsuma wybrałam imiona takie jak : Zbysio , Feli ,Edek ,Gerberek ,Fruti . A dla dziewczynki : Kluska , Limonka , Fela,  . Napiszcie w komentarzach jedno imię dla chłopaka i dla dziewczyny :)a teraz trochę dla przyszłych hodowców
O JASZCZURCE - felsuma to jaszczurka która jest miła i przyjazna lubi kontakt z ludźmi i może nawet jeść z ręki :) rośnie do około dwudziestu pięciu rzadko kiedy do trzydziestu
KARMIENIE - felsumy przepadają za miodem uwielbiają jeść dżemy konfitury i deserki dla dzieci takie jak np. Gerberki lub kaszki owocowe jedzą również owoce : banany, winogrona ,pomarańcze a czasem owady: larwy moncznika i koniki polne lub świerszcze idealne są też papki lub gęste musy z owoców :D (będę miała świetnego towarzysza do jedzenia sałatek owocowych :D) na Madagaskarze felsumy jedzą spadź lub nektar :) więc ta jaszczurka lubi wszystko co słodkie :)
GATUNEK -felsuma to gekon lecz z gekonem na pierwszy rzut oka  nic ją nie łączy jednak wystarczy się bliżej przyjżeć i okazuje się że felsuma umie chodzić po ścianach i po suficie może nawet chodzić po szkle! a to wszystko dzięki przyssawką na palcach tak też umieją gekony
KRAJ ZAMIESZKANIA -w naturze felsuma żyje na Madagaskarze lubi siedzieć na bambusach i na innych gładkich powierzchniach :)
WYMAGANIA I TERRARIUM -felsuma musi mieć terrarium mniej więcej rozmiaru  40 x40 x 60
w nim musi mieć co najmniej jeden bambus bo potrafi przesiedzieć na nim cały dzień i rzadko kiedy schodzi na ziemię lubi mieć dużo roślin ale można też zastosować sztuczne. zwisające pnące się w górę lub wiszące jak liany będą doskonałe ważne żeby terrarium było pionowe i nie było za małe ale i nie przesadzajmy bo w terrarium które ma kilka metrów nie odnajdziemy pupilka :) jako podłoże najlepiej zastosować specjalne dla gadów nie np .dla królików lub chomików felsume należy oswajać ale w pierwszych dniach pobytu felsumy w nowym domu lepiej żeby integracja z człowiekiem odbywała się w terrarium felsumy piją wodę z różnych roślin lub z szyby rzadko kiedy piją z miseczki dlatego warto mieć w domu spryskiwacz i spryskać nim rośliny lub szybę
KOLOR - felsume madagaskarską można rozpoznać po czerwonym lub pomarańczowym znaczku na głowie przypomina on literę v i dwóch podłużnych kreskach od nosa przez oczy prawie do końca głowy jaszczurka ma jasno zielony kolor a pod brzuchem jest żółta i biała na całym ciele ma czerwone lub pomarańczowe plamki u niektórych felsum pysk jest morski lub nawet zielono niebieski jak na zdjęciu niżej
ROZMNAŻANIE - felsuma zawsze składa dwa okrągłe jajka które przykleja do bambusa
DŁUGOŚĆ ŻYCIA -długość życia felsumy zależy od stanu jej zdrowia i kondycji przeważnie jest to do dziesięciu lat ale bywa też dłużej :)
ZACHOWANIE - felsumy podobnie jak inne jaszczurki odrzucają ogon kiedy czują zagrożenie
WYLINKA - kiedy nadchodzi okres wylinki felsuma staje się bladsza ale nie należy się przejmować felsuma sama zdejmuje sobie starą skórę a czasem zdarza się że również ją zjada
WITAMINY - felsumy muszą dostawać witaminy

terrarium
to są małe felsumki madagaskarskie

                                                             

8 komentarzy:

  1. Śliczne te felsumki :) Podoba mi się imię Fela i Feli oraz Limonka i Fruti. Niedługo będziesz miała w domu potężny zwierzyniec! Świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Madzia mnie powalająco zaskakuje swymi zoologicznymi zainteresowaniami. W życiu nie słyszałem o takiej jaszczurce.

    Fruti albo Fela

    OdpowiedzUsuń
  3. Madziu, nie przestajesz mnie zadziwiać swoją wiedzą. Skąd Ci się to bierze?
    Jestem pewna, że wielu dorosłych nie ma pojęcia (ja zresztą też ) nawet o części tego, o czym Ty tak ciekawie opowiadasz. Ponieważ, przez dłuższy czas byłam poza blogosferą, dopiero teraz nadrabiam zaległości i będę wracać do Twoich poprzednich wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja stawiam na Felka albo Feli.

    OdpowiedzUsuń
  5. Grażyna M.
    Ja głosuję na Zbysia lub Felę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę że najlepsze będą imiona typowo polskie czyli Zbyszek dla jaszczurka i Kluska dla pani jaszczurki. Polska ma z Madagaskarem szczególne więzi wiec jak najbardziej Felsuma i to w dodatku madagaskarska powinna nosić nasze polskie imię.
    Kluska dla pani jaszczurki dlatego że skoro to takie łasuchy, które lubią miodek i konfitury to szybciutko ze smukłe linii zrobi się niezła kuleczki i wtedy podobna będzie do kluseczki ☺.
    No i jeszcze pytanie po ile będą bilety do Twojego domowego zoo, bo myślę że mieszkańcy Wołowa i okolic chętnie obejrzą Twoje zwierzaki.
    Pa pa całusów 102.
    Marcin
    PS. Jak loty helikopterem idą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bilety do zoo są za darmo :D a loty helikopterem idą świetnie już opanowałam lądowanie do celu więc jestem gotowa na zawody :) narazie przewagę głosów ma imię Fruti i Fela zrobiłam jeszcze dodatkowe głosowanie wśród rodzinki :)

      Usuń
  7. Świetny artykuł ;) Planuje zaopiekować się felsumą madagaskarską i szukam informacji na jej temat, a tu jest ich całkiem sporo :) Tylko prośba do autorki... Wyedytuj jeszcze raz tekst, bo jest dobry i szkoda żeby kalał oczy bykami :( Fruti/ Limonka. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)