niedziela, 20 września 2015

Moje ulubione gatunki jaszczurek

Witam ! Pewnie wszyscy wiecie że lubię jaszczurki ale wiecie jakie najbardziej ? tak jak i wcześniej opowiadałam o moich ulubionych rasach psów tak i teraz opowiem o moich ulubionych gatunkach jaszczurek i powiem jakie chciała bym mieć Was również zapraszam do pisania jakie jaszczurki się Wam podobają lub jakie macie ( na pytania o ich terrariach i o danym gatunku postaram się odpowiedzieć ;-)


Nie , to nie fotomontaż to malutki gekon williamsa pod brzuszkiem jest pomarańczowo-żółty a na pleckach niebieski bardzo bym chciała takiego mieć ale niestety nie wiem gdzie można go kupić i czy w ogóle można , jeśli tak to na pewno jest drogi zajmuje 1 miejsce
Tego zdjęcia nie musiałam długo szukać Szczerbi we własnej osobie czyli agama brodata zajmuje również 1 miejsce ;-)
Tego zdjęcia tez długo nie szukałam Edek czyli zwinka zajmuje 2 miejsce właśnie zwinkęe stawiam za wzór jaszczurki
Kolejne moje zdjęcie Gucia czyli żyworódka ( wygrzewa się na słoneczku :) śliczna jaszczureczka zajmuje również miejsce 2

A oto felsumka madagaskarska i 3 miejsce lubię wszystkie gatunki felsum i wszystkie zajmują to samo miejsce :-)  
I jak się w niej nie zakochać ślicznie ubarwiona jaszczurka zielona kiedyś żyła w Polsce możliwe że jeszcze nieliczne takie cudeńka gdzieś tam biegają miejsce 3
Jaszczurka murowa ta z kolei coraz częściej spotykana w Polsce mała ślicznotka zajmuje 4 miejsce
To cudeńko to scynk niebieskoogonowy śliczniutki ale tylko w tedy kiedy nie jest za bardzo spasiony ;-) więc nie zawsze dlatego zajmuje 5 miejsce :-)
śliczna jaszczurka długoogonowa wygląda trochę komicznie bo ogon jest ponad trzy razy dłuższy niż ona sama ale ogólny wygląd jest super i daje jej wielkiego kciuka w górę :-) 5 miejsce
No a cała długość ogona to jest taka :-)
Kolejna ślicznotka jaszczurka tęczowa również śliczna gdy nie jest za gruba :-) miejsce 6
Jaszczurka perłowa może nie najpiękniejsza no ale ostatnie 7 miejsce
To felsuma klemmeri również 3 miejsce
i kolejna felsumka również 3 miejsce
i kolejna felsuma standinga  3 miejsce
Myślę że Wam się podobało to wszystkie jaszczureczki które mi się podobają a już jutro postaram się zamieścić najładniejsze żaby na świecie :-)

10 komentarzy:

  1. Madziu, wszystkie sa piekne! Nie wiedzialam, ze moga miec az tak dlugie ogony:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Madziu, wszystkie sa piekne i pieknie je przedstawilas. Nie wiedzialam, ze moga miec takie dlugie ogony:)

    OdpowiedzUsuń
  3. moja ulubiona jaszczurka to waran stepowy. Zrób notkę o waranach! Pozdro :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Magdalenko, uwielbiam Twojego bloga! Przenosi mnie w taki cudny, kolorowy świat :-) Dzięki Twoim wpisom i zdjęciom poznaje tyle nowych zwierząt. Pisz, pisz i jeszcze raz pisz!!! Każdego dnia z wielkim zaciekawieniem wchodzę na bloga by sprawdzić czy jest nowy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Felsumy są naprawdę przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  6. belcyber@onet.pl8 sierpnia 2017 00:39

    Kazdego roku na działce obserwowałem zwinki ( albo one mnie, bo z odległości nieraz mniejszej niz 80 cm patrzyły jak plewię chwwasty!). Niestety w tym roku nie spotkałem ANI JEDNEJ! Co się stało - nie wiem! Jak zachecić te stworzonka do zamieszkania na mojej działce? Jakoś smutno bez nich. :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak miałam , jaszczurki z natury lubią oświetlone słońcem miejsca gdzie mogą się wygrzewać. Najlepiej rozsuoac trochę kamieni i cegieł, jeżeli jednak to nie pomoże oznacza to że poprostu coś zaczęło im przeszkadzać lub coś im nie odpowiada w srodowisku. Też miałam ten kłopot a że bardzo lubię ich towarzystwo ( są z resztą pożyteczne) spróbowałam przenieść złapaną parę na ogródek . Były tam kilka dni ale widocznie coś im przeszkadzało i ponownie uciekły :(

      Usuń
    2. Niestety nie można ich zmusić na pozostanie w jest gm miejscu , można próbować stworzyć im odpowiednie środowisko ale nie zawsze to skutkuje.

      Usuń
    3. Jednym^ kiedy "moje" ogrodowe zwinki się wyniosły zaczęłam chodzić na łąki i robić im zdjęcia w ich naturalnym Środowisku :)

      Usuń
  7. belcyber@onet.pl8 sierpnia 2017 00:45

    Co zrobić, żeby zwinki wróciły?

    OdpowiedzUsuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)