poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Mój ogródeczek :-)

Witajcie ! Dziś nie będzie postu o zwierzętach ale o moim drugim ( mniejszym ) hobby.
Nigdy o tym nie pisałam ale interesuje się ogrodnictwem a zwłaszcza uprawianiem warzyw.
Babcia i Dziadek mają swój duży ogródek warzywny w ,którym hodują między innymi : fasole, pomidory , porę, kabaczki , sałatę , marchewkę i pietruszkę. Ja również mam swój ogródeczek w którym zazwyczaj hodowałam cebulę i koperek ale dzisiaj zasadziłam sobie :
3 cebule na szczypiorek
3 cebule zwykłe
1 fasolę ( zasadzoną przez przypadek)
kilka rzodkiewek zwykłych
kilka rzodkiewek podłużnych silesia
kilka marchewek
kilka pietruszek
koperek ( bardzo go lubię )
i jednego ziemniaka ( od babci ;-)

Wszystkie warzywa będą miały swoje przeznaczenie np. szczypiorek , rzodkiewka i koperek na kanapkę  ,  marchewka dla Tuptusia ,  natka pietruszki do witaminowego napoju , i ziemniak na moje ulubione frytki !!!!

BARY BARDZO NAM POMAGAŁ ( DZIĘKI BARY ! )
 
HACHI TROCHĘ MNIEJ ;-)
BAREMU TROCHE SIĘ TO OGRODNICTWO ZNUDZIŁO ZATO PIŁECZKA NIGDY SIĘ NIE NUDZI !
PAN ZIEMNIACZEK :-)
PANI CEBULKA :-)
BARY I HACHI DOSTALI DZISIAJ TABLETKI NA ODROBACZANIE ( SCHOWANE W KULKACH MIELONEGO MIĘSA ŻEBY SIĘ NIE DOWIEDZIELI O TYM ;-)
ZIEMNIACZEK
I ,, SZKLARNIA" ŻEBY PSIAKOM NIE PRZYSZŁO DO GŁOWY WYKOPAĆ WARZYWEK
A TO NASZA PIĘKNIE KWITNĄCA BRZOSKWINIA
TO JEST MÓJ OGRÓDEK I MIEJSCA ZASIANIA WARZYWEK



Bardzo lubię warzywa z mojego ogródka są pyszne i zdrowe na szczęście nornice o moim ogródku nie wiedzą bo jest on daleko od ogródka babci i dziadka w ,którym grasują ;-)

Są tam tylko ślimaki: raz zapomniałam wyrwać rzodkiewki w terminie. Poszłam ją  wyrwać więc dwa tygodnie po, bo chciałam zjeść ją na kanapce. Okazało się jednak że zamiast ja ją zjeść zjadł ją ... ślimak, była cała wygryziona zostało jedynie trochę korzenia i również poobgryzane resztki liści :-) Ale cieszę się że komuś smakowała ;-)

Do zobaczenia !

11 komentarzy:

  1. Ale super! ekologiczne ogródki są najlepsze na świecie. Uwielbiam takie świeże warzywa prosto z ogródka. Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Obydwa ogródki brzmią bardzo smacznie. Praca na świeżym powietrzu w tak piekny wiosenny dzien byla pewnie przyjemna...
    Życzę udanej uprawy i radości z plonów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Madziu, masz tyle pasji, że mnie aż głupio :)))
    Smacznego :))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Madziu, myślę że ten zagonek jest trochę za mały ;-), bo apetyt na takie warzywka będzie miało chyba więcej Twoich fanów.
    No i czekamy na relacje jak rosnąć będzie hodowla. A jak opacerzony jest ten ogródek - nic go nie ruszy nawet gradobicie.
    Brawo Madziu , znowu zaskakujesz pomysłowością.
    Ps. a wiosna piękna, wreszcie - uwielbiam ten czas, a dziś to już prawie było lato.
    Pozdrawiamy
    Gwidon z żoną.

    OdpowiedzUsuń
  5. A teraz trochę z innej beczki , bo przypomniałem sobie i natchniony Gwiezdnymi Wojnami mam pomysł na linię traszek o imieniu OBI - ten niech będzie Obi Wan - można to przerobić na Obi One czyli Obi 1 na polski Obi Łan a następne chińskie traszki będą miały kolejne numery ;-)
    Co Ty Madziu na to.

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziu, bardzo lubię czytać to, co piszesz.
    Dzisiaj się uśmiałam z podpisów pod zdjęciami :)
    Pięknie piszesz.
    Ogródek bardzo mi się podoba, Twoje pasje czasami zaskakują.
    Oczywiście pozytywnie.
    Ciekawe ile uda Ci się zjeść w tym roku, musisz być szybsza od ślimaków :)
    Pięknie tam u Was, ale u nas też dzisiaj było ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Madziu jutro jak wrócę z Warszawy biorę się do pracy w moim ogródeczku. Ja lubię eksperymenty widziałam nasiona marchewki w różnych kolorach i pamiętaj o ziołach można kupić gotowe sadzonki. Ślicznie wygląda czerwona bazylia a w dodatku smaczna i zdrowa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bary rzeczywiście wyglądał na bardzo zainteresowanego i chcącego pomóc:-) Też uwielbiam własne warzywa z ogródka, są najsmaczniejsze, hodowane beż "ulepszaczy".

    OdpowiedzUsuń
  9. Grzeczne Twoje psiaki jak próbowałam tego triku z mięskiem na moim psie to zjadł mięso a tabletkę wypluł. Potem naszykowałam 3 kawałki kiełbaski jeden z tabletką zjadł 2kawałki bez tabletki a ten z tabletką poszedł zakopać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć ogrodniczko:) Uwielbiam warzywa! Jak tylko zbierzesz plony, a będziesz miała za dużo, chętnie odkupię:) Buziaki! Pamiętaj o podlewaniu...u nas ziemia suuuucha:) Ciotka B

    OdpowiedzUsuń
  11. O jak fajnie! Buziaki! Karolina

    OdpowiedzUsuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)