środa, 22 kwietnia 2015

Agama brodata :D

Dzisiaj napiszę trochę o agamie brodatej długo czytałam o agamie żeby dowiedzieć jak prawidłowo hodować Szczerbatka jeżeli mieliście takiego "smoka" koniecznie napiszcie jak się zachowywał i czy hodowla nie sprawiała wam dużych kłopotów . Już ne mogę się doczekać kiedy pojadę po Szczerbatka możliwe że jutro mama pojedzie kupić i skompletować terrarium w tedy zajmę się jego dekoracją i na chwilę może czas nie będzie się mi dłużył, co wieczór kiedy nie mam co robić myślę o Szczerbatku i myślę co on teraz robi czy już śpi a może właśnie je kolacje ? zastanawiam się zawszę . a Rano kiedy wstanę znów myślę co robi Szczerbatek czy już wstał ? a może je śniadanie? w ciągu dnia też myślę i zadaje sobie kolejne pytania czy Szczerbatek bawi się z kolegą ?  a może pani uczy go pić z miseczki ? tak mija mi kolejny dzień i kolejny i ciągle myślę czy Szczerbek trochę urósł i czy mnie pamięta mam nadzieję że tak . więc żeby zająć się trochę i ciągle o nim nie myśleć  :) popiszę trochę o agamach :)

nazwa łacińska : Pogona vitticeps


To jest dorosła agama brodata 
to jest młoda agama brodata
A to jest agama brodata ,która nie dawno się wykluła
O JASZCZURCE - Agama to jedna z najbardziej towarzyskich i lubiących towarzystwo człowieka jaszczurek jak wspomniałam wcześniej niektórzy opiekunowie nazywają agamy "pieskami" słyszałam że dobrze wychowana i oswojona jaszczurka lubi siedzieć na kolanach już nie mówiąc o tym że czasem podąża za człowiekiem krok w krok i sama wchodzi do terrarium tylko że nie zawsze umie sobie otworzyć szybkę :) więc chyba to dobry wybór czasem porównuje sobie felsume do agamy i wyszło mi że agama jest o 99,9 procent lepsza od felsumy tylko że jest jeszcze jeden mały procencik a jest nim kolor felsuma jest zielono czerwona a agama zwykle szaro brązowa ale czasem bywa inaczej.
na końcu szara
KOLORY - Właśnie o tym przed chwilą pisałam i chyba mogę dodać ten jeden procencik :) agama występuje też w kilku odmianach barwnych :D co prawda nie tak barwnych jak felsuma ale myślę że te kolory też nie są złe . W tych kolorach występuje agama  : czerwona , czarna , biała ,pomarańczowa , żółta ,szara i normalna piaskowa 
biała (mi się bardzo podoba a Wam ?)
czerwona

żółta (wygląda trochę śmiesznie )
czarna
pomarańczowa

TERRARIUM- terrarium powinno mieć wymiary 120 x 40 x 60 dla maluchów powinno mieć trochę mniej ale trzeba pamiętać żeby z czasem pomyśleć o zakupie większego :) I powinno być w typie pustynno skalistym czyli nie powinno zabraknąć w nim pustynnych skał ale także roślin
WYPOSAŻENIE- dobrze by w terrarium znajdował się specjalny termometr zwany higrometrem muszą być także specjalne lampy co do ozdób mogą znajdować się tam konary i rośliny ale najlepiej sztuczne i z mocnego materiału ponieważ agamki lubią czasem zjeść sobie trochę zieleninki i co z tego kiedy kupimy żywą roślinkę za dwa trzy dni w ogóle jej nie będzie :D dobrze żeby była w ni miseczka na jedzenie ale nie można zapominać o tym że agamie jest potrzebny ruch i możliwość polowania :) co do miseczki na wodę lepiej żeby była mała bo gdy zamiast niej umieścimy wieli basen z pustyni zrobi się plaża :)
POKARM - agamy jedzą larwy moncznika , świerszcze , drewnojady , szarańczaki lub karaczany uwielbiają również różne rośliny jednak trzeba pamiętać że nie wszystkie więc trzeba uważać agama może jeść rośliny takie jak : koniczyna ,bazylia ,mięta i mniszek lekarski :) pokarm można podawać pęsetą lub ręką (ja uważam że lepiej jest karmić ręką wtedy jaszczurka szybciej przyzwyczaja się do właściciela ,miałam raz okazje karmić agamę ręką i było bardzo fajnie ! :D)
ROZMIAR- trzeba przyznać że agama nie jest małą jaszczurką choć zdarza się że nie urośnie aż taka wielka jej wymiary to 35 - 55 ale według mnie rozmiar nie ma takiego wielkiego znaczenia oczywiście terrarium musi być duże ale jeśli jaszczurka jest miła i kochana to nie ważne jakiej wielkości będzie.
 :)
KRAJ- agamy mieszkają w Australii na pustynnych i pół pustynnych obszarach lub małych suchych laskach. Są dziennymi jaszczurkami i prawie cały dzień spędzają na łapaniu zdobyczy np. mrówek
DŁUGOŚĆ ŻYCIA -długość życia zależy od kondycji i zdrowia jaszczurki ale zazwyczaj jest to do 10 lat :D
PODŁOŻE DO TERRARIUM -podłoże dla agamy musi być suche nadaje się do tego np. z drewna kokosowego dla młodych osobników najlepiej zastosować zwykłe ręczniki papierowe ( tak jak dla małych psiaków :) chyba właściciele którzy nazywają je pieskami mają racje ;)

                                                               KONIEC DO ZOBACZENIA !

4 komentarze:

  1. Śliczne jaszczurki! Dzięki temu wpisowi czegoś się dowiedziałam o jaszczurkach ;) Niestety nie mam i nie miałam takiej więc nie wiem czy sprawiają kłopoty:( Ale mam nadzieję, że razem będziecie się dobrze bawić! ^.^

    OdpowiedzUsuń
  2. Madziu, nie mogę sie doczekac, kiedy bedziesz miala juz Szczerbatka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pisze się mączniki i higrometr to nie jest żaden termometr tylko służy do pomiaru wilgotności a jak wiadomo nasza pogona (agama) jest zwierzęciem pustynnym i nie potrzebuje wilgotnosci dlatego higrometr jest zbędny i niebardzo dobrze karmić ręką albo pęsetą bo nasza agama nie umie później polować a co do wielkości miseczki do wody nie musi być ona mała ponieważ brodacz czasami lubi sie ochłodzić. Życzę powodzenia ale jeszcze dużo musisz się nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten post jest już dawno nie aktualny ;)
      Z ręki nigdy nie karmie i nie karmiłam.Pęsetą też nie.
      A miseczkę Szczerbi ma większą od siebie.
      Napisałam "Termometr" żeby wszyscy w miarę wiedzieli o co chodzi i jak to wygląda bo nie każdy wie co to jest.
      Higrometru nie ma w terrarium mojej agamy.
      I tak jak już wspomniałam wtedy byłam mniejsza i dopiero zaczynałam z gadami.
      A to co napisałam wtedy w poście to nic innego co usłyszałam od sprzedawcy w sklepie.
      Teraz już mam Szczerbatka a dokładnie Szczerbatkę dwa lata , umiem rozpoznać płeć i ma dobre warunki. Nawet ostatnio złożyła jaja ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)