poniedziałek, 22 lutego 2016

Moi nowi przyjaciele :-)

Witajcie moi kochani czytelnicy ! Dzisiaj do mojej gromadki dołączyło 6 krewetek słodkowodnych .
Wybaczcie ale nie mam jeszcze ich zdjęć ponieważ są jeszcze w woreczku ale zamieszczę zdjęcia z internetu :-). Imiona moich nowych krewetek pochodzą od ich nazwy żeby łatwiej było je zapamiętać :-)


Gatunek : Krewetka red nose ,,Pinokio"
Imię : Pinokio
Zachowanie : Bardzo aktywna krewetka (potwierdzam)
Długość : 2,5 - 3,5 cm.
Ubarwienie : Charakterystyczny czerwony nos. Ciało krewetki jest przezroczyste z żółtym paskiem do góry i czerwonym na dole.
Według mnie : To bardzo, bardzo aktywna krewetka mogła by zasilić elektrownie ;-)
Bardzo ciekawy wygląd przypominający morską krewetkę.



Gatunek : Krewetka red cherry
imię : Cherry ( wisienka )
zachowanie : spokojne krewetki siedzące przy dnie
Długość : 1,5 - 2 cm.
Ubarwienie : czerwone w przezroczyste plamki
Według mnie : Moje 4 siedzą w jednym miejscu (jak na razie) ale nie są płochliwe. Wszystkie nazywają się Wisienki.



Gatunek : Krewetka filtrująca Atyopsis moluccensis
Imię : Tym razem nie kierowałam się nazwą bo trudno było by coś z tego wywnioskować jej imię to : Pasiak
Zachowanie : zazwyczaj siedzi w miejscu i wyłapuje swoimi łapkami mikroplankton.
Długość : 10 cm.
Ubarwienie : Kremowe w podłużne brązowe pasy i jeden szeroki biały na plecach.
Według mnie : Bardzo fajna. Żwawo maszeruje po dnie. Jak dorośnie będzie mieszkać z Borowikiem.

Moje krewetkarium widzę tak : mniej więcej ;-)













23 komentarze:

  1. Też mi się marzą krewetki, a nigdy ich nie ma w zoologicznym, gdy jadę po rybki. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę nie miałam pojęcia, że krewetki mogą być takie ładne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie fajne imiona wymyśliłaś dla swoich nowych podopiecznych.
    Interesuje mnie czy Twoje krewetki mogą mieszkać w jednym zbiorniku ?
    Podziwiam Twoją pasję , pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mogą w sklepie też były razem :)

      Usuń
    2. Bardzo mi się podobają Twoi nowi podopieczni. Ciekawe imiona im wybrałaś. Zauroczył mnie Pinokio.

      Usuń
  4. Krewetki!!! a ich to sie nie spodziewałam :))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Madziu, z przyjemnością czyta się Twojego bloga! :) Jesteś bardzo kreatywna, te imiona - mistrzostwo! :)
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. prześliczne. nie mogę się doczekać zdjęć Twojej krewetkowej rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne są te krewetki. Masz piękną pasję :-) Wiedza jaką posiadasz o zwierzętach jest niesamowita. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Szykuje się wielka krewetkowa rodzina:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowicie piszesz o zwierzetach Madziu, podziwiam pasje i zdolnosci literackie. Krewetki o ktorych piszesz sa urocze! Pozdrawiam cieplo:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pinokio jest najfajniejsza. Bardzo lubię w krewetkach to, że po posiłku widać ich obiad w brzuszku :) pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak idą przygotowania nowego miejsca dla nowych zwierzątek? Czy wszystkie zwierzaki mieszkają w Twoim pokoju?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ty serio masz 11 lat? I taką wiedzę o zwierzakach! Nie wierzę!
    No dobra wierzę! I bardzo, ale to bardzo podziwiam i zazdroszczę! :)
    Będę wpadała częściej!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pinokio jest super :) nawet nie wiedziałam, że krewetka może tak ciekawie wyglądać. Twój blog jest bardzo fajny, będę częściej tutaj zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Madziu podziwiam Twój zapał w pisaniu o zwierzętach ;) miło się czyta i aż się uśmiałam przy imionach dla Twoich nowych podopiecznych. Oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  15. Madzia! ciągle mnie zachwycasz bo za każdym razem mnie zaskakujesz :) nie wiedziałam o tym, że krewetki mogą być tak różne i tak ładne :) Pod Twoją opieką będzie im wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja mam trzy Koty: Tofika,Lilly Miodek i Pysię Seniorkę!!! Oprócz tego dokarmiam jeszcze wiele bezdomnych zwierząt od wielu lat w tym:ptaki,jeżeli(mieszkają u mnie w ogródku) i koty a czasem psy!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Prześliczne krewetki! Osobiście najbardziej przypadł mi do gustu Pinokio :) Masz bardzo ciekawą pasję, nie domyślałam się nawet, że można hodować krewetki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie spodziewałam się, że z taką przyjemnością będę czytać post o krewetkach. Bardzo fajny blog :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Madzikowego bloga to do jakiegoś konkursu trzeba zgłosić. Jest zarąbisty.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj Madziulka.....!!!!!!!
    Na wstępie przeprosiny za brak udziału w konkursie.... Poziom był tak wysoki, że najzwyczajniej w świecie...spękaliśmy:):) Ale powiemy Ci w tajemnicy, ze sam pomysł z konkursem NIESAMOWITY....
    A teraz przechodzimy do kreweciątek......
    Pinokio...rewelacja nos:):) przeźroczysty pływający nosek:):)swoją drogą musiał sporo nakłamac by bu taki wyrósł...czyli...uważaj na niego:):)
    Cherry - wygląda jakby wpadła naprawdę do słoiczka z dżemem wiśniowym...niesamowita kolorystyka....z pewnością doda uroku wizualnie.......cech charakteru nie znamy więc.....uważaj na nią:):)
    Pasiak....pasuje idealnie choć mógł być także...Filterek..z racji wykonywanego zawodu hihihi....spójrz jak on/ona sie przygląda na tym zdjęciu....niby tak filtruje ale....obserwuje i swoje myśli....podsumowanie.....uważaj na nią:):)
    Z tym uważaniem to chyba przesadzamy po ucieczce Szczepana i jesteśmy przewrażliwieni trochę zaufania do Krewet prawda.:):)...
    Ale Ale...piszesz, ze dołączyło do Twojej Gromadki 6 krewetek..czy to znaczy, ze po dwie z każdego rodzaju?? a jęli po dwie tzn , że brakuje Ci...trzech imion:):) No chyba, że Pinokio 1 i 2 itd.......coś czujemy, ze kolejny konkurs wisi w powietrzu:):)
    Czekamy niecierpliwie na zdjęcia całej gromadki.........
    Buziaczki od .........(dziś wszyscy jesteśmy krewetkami więc.......) od krewetkowej paczki:):)

    OdpowiedzUsuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)