poniedziałek, 22 lutego 2016

Gatunki akwariowych krewetek

Witajcie ! dziś poznacie gatunki najpopularniejszych krewetek słodkowodnych w akwarium :-)
Może niektórzy z Was mieli/mają takie krewetki. Napiszcie w komentarzach O swoich krewetkach :-)

Gatunek : Krewetka tiger blue                        
Zachowanie : towarzyska                                
Długość : 3 cm.                                                
Temperatura wody : 22 - 25*C                        
Ubarwienie : niebieskie z czarnymi paskami   
Informacje : Odmiana kolorystyczna krewetki tiger                                                                   





Gatunek : Krewetka tiger             
Zachowanie : towarzyska             
Długość : 3 cm.                            
Temperatura wody : 22 - 25*C   
Ubarwienie :Beżowe                   
Informacje : Posiada kilka odmian kolorystycznych                           








 Gatunek : Krewetka red tiger                             
Zachowanie : towarzyska                                    
Długość : 3 cm.                                                   
Temperatura wody : 22 - 25*C                            
Ubarwienie :przezroczyste z czerwonymi pasami
Informacje: Odmiana kolorystyczna krewetki tiger.                                                                 




Gatunek :Krewetka Crystal red                        
Zachowanie: spokojna                                     
Długość : 3 cm.                                                     
Temperatura wody :21-24*C                             
Ubarwienie : biało czerwona lub czerwono biała ;-)                                                                       
Informacje : Posiada kilka odmian                   kolorystycznych                                                







Gatunek : Krewetka Crystal black               
Zachowanie: spokojna                                  
Długość : 3 cm.                                              
Temperatura wody :21-24*C                          
Ubarwienie :Czarno białe lub biało czarne ;-)
Informacje : Odmiana kolorystyczna krewetki
 Crystal red                                                      








Gatunek : Krewetka black tiger                       
Zachowanie : towarzyska                                  
Długość : 3 cm.                                              
Temperatura wody : 22 - 25*C                        
Ubarwienie : czarne                                       
Informacje : Odmiana kolorystyczna krewetki tiger                                                                





Gatunek : Krewetka blue pearl                   
Zachowanie : przyjazna                              
Długość : 3,5 cm.                                       
Temperatura wody : 20-27*C                   
Ubarwienie : Jasno niebieskie                  
Informacja : Bardzo ładne krewetki            








Gatunek : Krewetka Yellow            
Zachowanie : towarzyska               
Długość : 3 cm.                                
Temperatura wody : 21-23*C           
Ubarwienie : Jasno żółte                   
Informacje : Bardzo łatwa w hodowli






Gatunek: krewetka Caridina babaulti green        
Zachowanie : spokojna                                        
Długość : 3 cm.                                                   
Temperatura wody: 21 - 25 *C                            
Ubarwienie : Jasno zielone do ciemno zielonego czasem zieleń jest słabsza                                   
Informacje : Łatwa w hodowli                             





Gatunek : Krewetka Amano                                
Zachowanie : Łagodna , żarłoczna                      
Długość : 4 cm.                                                    
Temperatura wody : 20 - 24* C                           
Ubarwienie : Przezroczysta z czarnymi kropkami
Informacje : Występuje w Azji                             



Gatunek : Krewetka Orange                
Zachowanie : Energiczna                    
Długość : 3 cm.                                   
Temperatura wody : 24 - 28*C            
Ubarwienie : pomarańczowe               
Informacje : Bardzo ładna i efektownie wyglądająca krewetka                         







Gatunek : Krewetka snow white 
Zachowanie : spokojna              
Długość : 3 cm.                         
Temperatura wody : 20- 23*C  
Ubarwienie : Białe                    
Informacje : ---                         






Gatunek : Krewetka White pearl
Zachowanie : spokojna               
Długość : 3 cm.                          
Temperatura wody : 20 - 24 *C
Ubarwienie : przezroczyste      
Informacje : ----                       








Gatunek : Krewetka red nose ,,Pinokio"       
Zachowanie : Bardzo aktywna                       
Długość : 2,5 - 3,5 cm.                                     
Temperatura Wody : 22- 27 *C                         
Ubarwienie : Charakterystyczny czerwony nos. Ciało krewetki jest przezroczyste z żółtym         paskiem do góry i czerwonym na dole.             
Informacje : Bardzo efektowna                       



Gatunek : Krewetka Red Chery                   
Zachowanie : spokojna                                
Długość : 3 cm.                                             
Temperatura wody : 21- 24*C                    
Ubarwienie : Czerwone z przezroczystymi plamkami                                                    
Informacje : Bardzo łatwa w hodowli i      wytrzymała                                                 


 
 
Gatunek : Krewetka filtrująca Atyopsis          moluccensis                                                    
Zachowanie : ruchliwa                                  
Długość : 10 cm.                                          
Temperatura wody : 20 - 25*C                       
Ubarwienie : Kremowe w podłużne brązowe pasy i jeden szeroki biały na plecach.             
Informacje : Należy do rodziny krewetek       filtrujących                                                     







 Gatunek : Krewetka filtrująca niebieska 
 Zachowanie : spokojna                            
Długość : 10 cm.                                      
Temperatura wody : 22- 26*C                 
Ubarwienie : Niebieska                            
Informacje : Należy do rodziny krewetek filtrujących                                               




47 komentarzy:

  1. bardzo mi się podoba krewetka filtrująca. Jaka jest Twoja Madziu ulubiona?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale one mają kolory. Pięknie się prezentują. Ja krewetek w akwarium nie posiadam, ale może mnie zainspirujesz do tego.

    OdpowiedzUsuń
  3. każda inna, a jakie kolorowe :)) nie znałam do tej pory krewetek, dużo się u Ciebie uczę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj Madziu,nawet nie przypuszczalam,że krewetki mogą byc tak piękne.Wspaniałe ozdoby w akwarium.Pozdrawiam Cię mocno,przesyłam tysiąc buziaków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziku, ja podobnie jak inny czytelnicy nie sądziłam, że świat krewetek jest taki piękny, kolorowy! Po raz kolejny post na Twoim blogu mnie zaskoczył. Czekam na foty Twoich krewetkowych podopiecznych :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowita jest Twoja pasja! Dla mnie to coś zupełnie nowego. Nie wiem też jak to jest żyć z tyloma zwierzętami pod jednym dachem. Da się je opanować:))To masa obowiązków. Jak mini zoo:)
    Dużo zdrowia! Na pewno polecę Twojego bloga moim dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne krewetki.
    Też mieliśmy krewetki filtrujące, ale niestety, oddaliśmy do sklepu zoologicznego, gdyż zjadały nam neonki.
    Pan w sklepie zapewniał, że mogą mieszkać w akwarium z innymi rybkami, niestety, przyłapałysmy krewetki, gdy zjadały rybki.
    Mieliśmy też kraba.
    Madziu, wczoraj w naszym sklepie zoologicznym widziałyśmy jaszczurkę, chciałam zrobić zdjęcie, ale telefon mi padł.

    OdpowiedzUsuń
  9. hej :) z Twoją pomocą wiem, że na świecie jest wiele odmian krewetek :D jeju, człowiek uczy się całe życie :D do tego jakie one kolorowe. Fajny ten Twój blog :) pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Madziu ale mnie zaskoczyłaś bo jedyne krewetki jakie znałam to te które można kupić na obiad,a tu taka niespodzianka,mi osobiście podobają się te blue Pearl ale wszystkie są świetne Kasia Kasia

      Usuń
  10. Dzięki Tobie dowiedziałam się że świat krewetek jest taki różnorodny.
    Pozdrawiam cieplutko*)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze, ale świetne kolory tych krewetek :) Mi się najbardziej podobają: pinokio, blue pearl i amano. Faktycznie dużo się od Ciebie Madziu nauczymy ;) nasza Pani Profesor od przyrody :))))))

    OdpowiedzUsuń
  12. Marzena Frankowska23 lutego 2016 21:26

    Piękno wodnych zwierzątek zawsze mnie urzekało! Wspaniała pasja Madziu :) pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Magda, czy jest jakieś zwierzę, którego mogłabyś nie mieć? ;-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam krewetki amano, dorobiłam się ich przez przypadek a to fascynujące stworzenia! Za to zaskoczyły mnie te pinokio nie miałam pojęcia, że takie istnieją;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowite, do teraz byłam święcie przekonana, ze istnieją tylko dwa rodzaje krewetek,a tu taka niespodzianka! Piękne okazy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe kolory tych krewetek! Nie miałam pojęcia, że jest aż tyle różnych gatunków.
    Gratuluję wspaniałego bloga :* Oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  17. Niektóre są naprawdę przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Moi starci bracia zaszczepili we mnie miłość do zwierząt :) Swego czasu prowadzili zeszytu coś na obraz Twoich notek na blogu. Czasami sobie je przeglądam. To miłe widzieć, że ktoś się czymś szalenie interesuje i w ciekawy sposób potrafi podzielić tym z innymi :)

    OdpowiedzUsuń
  19. W akwarium z rybkami mojego taty zaległy sie kiedyś krewetki. Tak niewiadomo skąd. Może z żywego pokarmu którym tata karmi ryby. Przetrwaly i żyją teraz z rybkami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam od lat akwarium, od dłuższego czasu myślę o krewetkarium :) Śliczne są i takie wdzięczne... Tak z ciekawości, czym je Madziu karmisz? Są jakieś specjalne karmy dla krewetek, czy jedzą to samo co rybki? Trzymaj się ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne wszystkie. Bardzo podoba mi się krewetka yellow i jej określenie" towarzyska". Super Madziu ��

    OdpowiedzUsuń
  22. Kurcze, nawet nie wiedziałam, że takie krewetki w ogóle istnieją. Są przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękne wszystkie. Bardzo podoba mi się krewetka yellow i jej określenie" towarzyska". Super Madziu ��

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz calkiem liczne grono zwierzatek, zazdroszcze bo nie moge miec żadnego a bardzo bym chciala. Bo ze zwierzakami w domu jest o wiele weselej prawda? :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz calkiem liczne grono zwierzatek, zazdroszcze bo nie moge miec żadnego a bardzo bym chciala. Bo ze zwierzakami w domu jest o wiele weselej prawda? :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej Madzia. Masz bardzo fajna pasje. Ja też kocham zwierzęta choć akurat te "robale" troszkę mnie przerażają :-). Ale dużo się od Ciebie dowiedziałam o krewetkach - nigdy nie przypuszczałam że jest ich aż tyle rodzajów. Trzymam kciuki za Ciebie i Twoje zwierzaki. Pozdrawiam Kamila

    OdpowiedzUsuń
  27. Niesamowite kolory, nie miałam pojęcia, ze jest az tyle rozdzajów krewetek ozdobnych!
    Dzięki za uzupełnienie mojej wiedzy!
    Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
  28. Madziu, świetny blog! Dziękuje Ci bardzo! Tyle ciekawych informacji! Oby tak dalej <3

    OdpowiedzUsuń
  29. o jaa cie.. nie miałam pojęcia o tylu odmianach krewetek :D
    w najbliższym czasie mamy mieć też akwarium z krewetkami.. to na pewno będzie ulubiony "telewizor" naszego kociaka!

    OdpowiedzUsuń
  30. Madziu,ja tez uwielbiam krewetki :) Pieknie i bardzo profesjonalnie to wszysto opisujesz.Wspanialy blog i widac w nim wielka pasje i milosc do zwierzat :))) Pozdrawiam z moja kicia Lusia :*

    OdpowiedzUsuń
  31. O jaaaacie.. nie miałam pojęcia o istnieniu tylu rodzajów krewetek :D
    My też w niedługim czasie planujemy akwarium małe z krewetkami. To na pewno będzie ulubiony "telewizor" naszego kociaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Cześć! Wpadłam tu przypadkiem, ale chyba zostanę na dłużej. Te krewetki są przepiękne! Dla mnie były do tej pory głównie "królewskie i te małe smaczne"... Teraz spojrzę na nie bardziej jak na biologiczne dzieło sztuki :> Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  33. Cześć Madziu ale mnie zaskoczyłaś bo jedyne krewetki jakie znałam to te które można kupić na obiad,a tu taka niespodzianka,mi osobiście podobają się te blue Pearl ale wszystkie są świetne Kasia Kasia

    OdpowiedzUsuń
  34. nie podejrzewałam, że krewetki to takie ciekawe i różnorodne zwierzaki, żyłam w przekonaniu, że dzielą się na tygrysie i koktailowe :p super blog!!!

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajne te krewetki ciekawe czy mozna je zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Piekne ;-) dobrze, ze nigdy zadnej krewetki nie zjadlam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie wiedziałam że jest tyle odmian krewetek i że są takie piękne:)życzę Ci Madziu miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Filtrująca zdecydowanie w moim ulubionym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo piękne są te krewetki nie wiedziałam że jest ich aż tyle odmian. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Niesamowite jakie piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Kochana Madziu! Jesteś niesamowitą osobą z wielkim darem pisania :) Ty i Twoje zwierzaki wpadliście mi w oko ;) Jestem pod wrażeniem Twojego talentu, pasji, sumienności, wielkiego serducha i wiedzy. Jeśli będziesz miała ochotę poznać moje zwierzaki (tylko 4, ale za to jakie! ;)), to daj znać. Całuję Cię i ściskam mocno! :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie spodziewałam się, że z taką przyjemnością i zaciekawieniem będę czytać post o krewetkach. Bardzo fajny blog :))

    OdpowiedzUsuń
  43. Madziu, nie wiedziałam, że występują tak kolorowe krewetki! Są piękne. Szczególnie blue pearl przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  44. Witaj Madziu! Pięknie tu u Ciebie!!Będę tu zaglądała, pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)