niedziela, 20 marca 2016

Słodka Frugo

Witajcie ! mam dla Was ogromną niespodziankę  przedstawiam Wam Frugo - małą kameleonkę jemeńska :-D Frugo ma dziesięć centymetrów i jest bardzo słodziutka :-) Jeszcze cała się nie zmienia ale grzbiet i wyrostki nad oczami przybierają różne kolory np. jak trzymałam Frugo na rękawie czerwonej bluzki jej grzbiet zrobił się czerwony :-). Jest bardzo ciekawska a jej hobby to wspinanie się na głowę i szyję ;-)
W sklepie był również jej brat na początku chciałam mieć samczyka ( nazwała bym go Pascal z bajki ,, Zaplątani " )  ale okazało się , że rosną dwa razy większe od samiczki i są bardziej agresywne. Faktycznie gdy pan wziął samczyka na rękę ten się napuszył i zrobił się cały w ciemno zielone kropki. Frugo nie przejawiała agresji i od razu wskoczyła na rękę :-) Bardzo dużo czytałyśmy o kameleonach jemeńskich i zdecydowałyśmy się na takiego w domu :-)
Frugo je świerszcze i karaczany tak jak Szczerbatek jednak nie może jeść zbyt dużo larw mącznika po dla wszystkich gadów są one w nadmiernej ilości szkodliwe jednak bardzo im smakują czasem mówię że mączniaki są jak frytki pyszne ale w nadmiernej ilości szkodliwe ;-).
Frugo ma piękne terraium ( na razie małe ale niedługo zmienimy na większe ) gdy tylko wskoczyła do nowego terrarium i wspięła się na sztuczną roślinkę zasnęła jak dziecko :-) Przypomina nieco Szczerbatka jak był jeszcze małym smoczkiem <3
Dziś wieczorem pierwsze karmienie filmik jak zwykle obowiązkowy ale zamieszczę go jutro :-) dziś zdjęcia Frugi i jej terrarium a jutro post o kameleonach jemeńskich i wszystko co na ich temat wypada wiedzieć :-)  
Wejść na rękę czy nie wejść oto jest pytanie ;-)
Już wiecie skąd to imię ? ;-)
Frugo rozmawia z Wiką Pozdrowionka Wika :-)

Wyposażenie terrarium Frugi : higrometr , termometr , roślinka , konar , lampa grzewcza i ona :-)



Oj trochę tych zdjęć za dużo ale nie mogę się powstrzymać Frugo jest taka fotogeniczna ! i bardzo słodka ! Bardzo się cieszę :D

49 komentarzy:

  1. Frugo jest niezwykła !
    A jak zareagował Szczerbi, czy jest szansa, że będą się razem bawić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety jesteśmy w Warszawie i Szczerbiemu nie ma jak pokazać Frugo może jutro połączymy się ze Szczerbim na skaypie wtedy jaszczury pogadają ;-)

      Usuń
    2. Dziewczyny, mam nadzieję, że dajecie radę w tej Warszawie, mimo tego braku wiosny! Trzymajcie się ciepło xxx

      Usuń
  2. Frugo jest przepiękna. Natychmiast skradła moje serce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś sobie taką sprawić Ewa :)

      Usuń
  3. To było pewne, że kameleon za moment się pojawi u Ciebie na stałe. Super jest.

    OdpowiedzUsuń
  4. Frugo jest śliczna, aż trudno uwierzyć, że prawdziwa. To bardzo wygodne, że ma jadłospis podobny jak Szczerbatek. Zdaje się, że prawie wszystko, co pyszne, w nadmiernych ilościach jest szkodliwe... Ciekawi mnie, skąd u nich to niezwykłe wyczucie kolorów? To działa chyba poza świadomością?
    Pozdrawiam Cię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oja!!! Ale piękna:)! Madziula Twoja hodowla jest już na prawdę pokaźna! Podziwiam i czekam na informacje o kameleonach!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Madziulka, cieszę się Twoim szczęściem!!!
    Frugo przesłodka i przecudowna.
    Prawdziwy skarb :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. podoba mi sie wyraz jej mordki na pierwszym zdjeciu, ja chyba tez czasem taki mam jak nie wiem na co sie zdycydowac;)
    bardzo ladna! tylko to menu, takie samo jak szczerbi, szkoda, ze nie je owocow to sama bym sobie taka sprawila

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz w życiu widzę tak przeslodkiego gada <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś czuję, że Frugo będzie królową Twojego zoo.
    Jest piękna i ma charakter, to się widzi od razu

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiedziałam, że coś się kręci hihi. No i jest nowy członek stada. Frugo jest po prostu przepiękna. Też bym taką chciała. Nie wiem tylko co na to moje dwa koty i pies?? Może być ciężko. Pies zaakceptuje inne zwierzątko ale ale z kotami może być chyba ciężko...

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudna jest😊 Zakochałam się 😍

    OdpowiedzUsuń
  12. Frugo super pomysł. Dobrze że nie Leon.
    To musze pomyśleć o kolorowych poduszkach dla Frugo będzie wtedy zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  13. No i jest :-)
    Moje przeczucie, że kameleleon niedługo będzie w twojej hodowli mnie nie zawiodło ;-) - ale że to będzie tak szybko to tego już nie przewidziałem.
    Frugo wygląda wspaniale, skradła mi serce.
    Ps. Madziu, wiem że zazdrość to zła cecha ale niestety muszę ci to powiedzieć, zazdroszczę ci odwagi, pomysłów i fantazji, jak byłem Gwidonkiem w twoim wieku to też uwielbiałem zwierzaki, ale o takich ja z twojej hodowli to tylko czytałem w encyklopediach.
    Brawo, super.

    OdpowiedzUsuń
  14. Frugo jest absolutnie przepiękna, cudna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Madziulka !!!!

    No i stało się hihih..Zainspirowana tym cudownym smoczyskiem z poprzedniego postu......wpadła do Ciebie Frużka.....jest sliczna:):) ciekawi jesteśmy czy ona tak sobie drzemie jak Szczerbi czy też biega sobie po tym terrarium:):) Hahaha wiesz, że już nawet założyliśmy się tu gdzie terrarium będzie stało?:) Sądzisz, że nie mogłaby mieszkać ze Szczerbatym? Może byłoby im tam całkiem całkiem...No ale to Ty masz wiedze i doświadczenie w tego typu hodowlach więc nic nie sugerujemy:)
    czekamy niecierpliwie na filmiki z karmienia.....Jutro Frugo przywita z Tobą pierwszy dzień wiosny więc...jakies specjalne wiosenne menu?:):)
    Kochanie...buziaki od jaszczurkowej paki, albo nie....dzis kameleonowej:):)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy taki kameleon mógłby przebywać ze Szczerbim w jednym terrarium? Pani Frugo to piękna istotka :) Po prostu słodka. Oczka ma śliczne i te kolory. Kiedyś czytałam o takich zwierzętach, teraz mogę je oglądać na Twoich zdjęciach Twojego bloga. Po prostu wow!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie bo nasz Szczerbi ma trochę za gorąco i to zupełnie inne kontynenty ( Szczerbi - Australia a Frugo - Arabia ) i biotop też trochę inny ( Szczerbi - pustynia Frugo - wilgotny busz ) ale zawsze mogą się odwiedzać ;-)

      Usuń
  17. Ale Frugo jest fajna !!! :)
    Madziu twoja wiedza o zwierzętach rzuca kolana! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Niesamowita! Wygląda, jakby była zrobiona z gumy. Ogon ma najfajnieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdjęć tak pięknego zwierzątka nigdy nie jest za dużo. Dziękuję za nie. Już uwielbiam Frugo :-) Rzeczywiście jest słodka. Ciekawe co Szczerbatek o niej pomyśli. Mam nadzieję, że się polubią.

    OdpowiedzUsuń
  20. Frugo jest przepiękna!!!Cóż to za niesamowita istotka.Kiedy tak patrzę na Twoje posty Madziu,wiem jak wspaniałą osobą jesteś,calym sercem oddana swoim przyjaciołom.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna i fascynująca istotka z tej Frugo.Madziu skąd czerpiesz wiedzę o tych wszystkich zwierzakach? Czytasz książki czy raczej korzystasz z internetu?
    Serdecznie pozdrawiam Ciebie i śliczną kameleonkę. No i czekam na kolejne ciekawe wpisy, bo w Twoim wykonaniu zawsze takie są :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mala Fruguisia jest przesliczna,a juz jakie minki strzela ;-) tylko za bardzo jej nie rozpieszczaj bo bedzie robila dziubek ;-) a tak na powaznie ostatnie zdjecie ♥ cudo :)
    trzymaj sie Madziu w tej stolicy jestesmy z Toba ! no i ciekawa jestem jak SZczerbi zareaguje na Frugusie i odwrotnie, buziaki...
    vlogerka

    OdpowiedzUsuń
  23. Mój komentarz chyba sie nie wysłał. Jeszcze raz.... Zazdroszczę trochę kameleonka (a raczej kameleonki). :) U mnie niestety by umarła z głodu, bo ja się boję wszelakich robaków (nawet biedronki! A jak widzę pajkąka całe miasto mnie słyszy hihhi. A mam 25 lat :P Teraz masz się z czego pośmiać!). Jedynie pszczółki i bąki lubię, i sadzę dla nich kwiatki w ogródku np. lwie paszcze, bo one je bardzo lubią. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. CU-DO-WNA istotka ;-) widać, że od razu Cię pokochała Madziu, i wcale się nie dziwię. Nie spodziewałam się, że tak szybko można zaprzyjaźnić się z młodą kameleonką ;-) Wspaniale zmienia kolor!!! Gratuluję powiększenia rodzinki, co dzień jest Was coraz więcej ;-) Trzymam kciuki za wszystkie wspaniałe stworzonka i za Ciebie Madziu, aby Ci hodowla dobrze szła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję nowego zwierzaczka. Frugo jest urocza i nie mogę wyobrazić sobie lepszego imienia!! Jesteś bardzo pomysłowa. Ciekawa jestem bardzo jak zareaguje Szczerbi na koleżankę. Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na wpis o kameleonach.

    OdpowiedzUsuń
  26. Po prostu CUDNA, tak jak jej właścicielka:) Mama Aga wie co dla jej Madzi jest dobre.

    OdpowiedzUsuń
  27. Frugo jest cudowna! Madziu jesteś właścicielką prawdziwego zoo i to wcale nie mini zoo. Śliczna kameleonka, sama taką chciałabym mieć, ale pewnie mój kot potraktował by ją kulinarnie.Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  28. Cukiereczek :) Wygląda jakby była sztuczna :) A co Szczerb na nową współlokatorkę?

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękna jest! I na pewno bedzie sie u Ciebie dobrze czuła!!!Wszystkiego najlepszego dla Was obu!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Szczerbi zapewne zdębieje, jak zobaczy takie towarzystwo. Oby nie był zazdrosny.

    OdpowiedzUsuń
  31. Piekna jest. A do jakich rozmiarow urosnie? Czy bedzie duzo wieksza niz jest teraz.Powodzenia w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Super kameleon, i jaki ma śmieszny zakręcony ogon! Dzięki Madziu za ciekawy opis i zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  33. Słodka Frugo, Madziu widzę, że bardzo kochasz te żywe stworzonka:)

    OdpowiedzUsuń
  34. To rzeczywiście niespodzianka - kameleon! :) a nawet Pani Kameleonka :D Jest piękna i elegancka, myślę, że na jakiś czas to ona będzie głównym zwierzątkiem w Twoim mini zoo, a przynajmniej będzie się starać skupić jak najwięcej uwagi na sobie :) i to prawda - jest bardzo fotogeniczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Frugo jest słodka jak... Frugo :-) i bardzo ładna. Ma piękny, zielony kolor. Jestem ciekawa reakcji Szczerbatka na nową koleżankę.

    OdpowiedzUsuń
  36. Sliczna kameleonka! Uwielbiam jej zwiniety w slimaka ogon! Super! Teksanka

    OdpowiedzUsuń
  37. moja coreczka Matyldzia mowi, ze Frugo jest przeslodka :) :) Madziu, Matyldzia dzisiaj wyslala karteczke na Swieta dla Ciebie - mamy nadzieje, ze dojdzie na czas :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ojoj jaka piękna :) jak z bajki:) Cieszę się razem z Tobą Madziu. Aaaaa a Twój blog o gotowaniu tez meeeeeega fajowy ;) Podziwiam i pozdrawiam buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  39. Dobrze że już nie ma dinozaurów, bo gdzie Ty byś Madziu je trzymała. Frudzia jest przesłodka, na 100% Szczerbatek się zakocha.

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie sądziłam, że kameleony są tak słodkie. A jakie fajne imię wymyśliłaś. Madziu,super blog, gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń
  41. Frugo-modelka:-)Jest śliczna,zadziwił mnie jej pięknie zawinięty ogon.Pisz Madziu jak najwięcej,sporo się dowiedziałam z Twojego bloga i proszę o więcej.

    OdpowiedzUsuń
  42. super frugo~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Madziu imię doskonałe a mała frugo to na pewno będzie bardzo kolorowa!!!!!!!!!!!!!Pozdrpowienia dla całałej gromadki i ciebie madziu,Iga!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  43. DZIĘKUJĘ ZA POZDROWIENIA <3Super jest twoja Frugo!Ps.Fajnie z nią się rozmawia :)Pozdrowienia odemnie <3

    OdpowiedzUsuń
  44. Urocza młoda dama. Taka delikatna. Ale faktycznie, minkę ma taką, jakby ciągle miała focha :D Pozdrawiam wiosennie Madziu!

    OdpowiedzUsuń
  45. No to Frugo masz :-) Świetna jest, bardzo mi się podoba Twoje nowe zwierzątko. Chyba niejeden z czytelnikòw Twojego bloga zaczął już się oglądać za takim.

    OdpowiedzUsuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)