wtorek, 9 czerwca 2015

Jak się przygotować żeby złapać szczupaka ;-)

Witam! z racji tego że zaczyna się sezon wędkarski troszkę podpowiem jak się przygotować żeby złowić jakąś rybkę ;-) oczywiście nie będą to jakieś szczegóły ale myślę że dla kogoś kto nigdy nie wędkował a chciałby się wybrać będą to podstawowe informacje :-)  ryby można łowić w rzekach ,potokach górskich , jeziorach ,stawach i nad morzem w zasadzie wszędzie gdzie nie jest to zakazane można łowić metodą spiningową ( na ryby drapieżne ) i spławikową ( na ryby nie drapieżne ale nie zawsze bo czasem zdarza się tak, że jakiś szczupak lub okoń połakomi się na robaka na ryby drapieżne są inne przynęty np. twistery lub woblery można też stosować (żywca czyli żywą rybkę) ja zazwyczaj łapię na twistery (czyli gumowe rybki ) mam ich całkiem sporo 52 sztuki z czego połowa to kolekcja nigdy nie daje moich rybek z kolekcji na haczyk mam przeznaczonych na to tylko kilka ciągle powiększam kolekcje o nowe . Ryby nie drapieżne łowimy najczęściej na białe robaki ,kukurydze , glizdy ale słyszałam przypadek złowienia karpia na kabanosa ;-) przygotowanie do wędkowania jest proste zabieramy razem ze sobą wędkę,przynęty ,podbierak i cały sprzęt np haczyki i ciężarki
METODA SPININGOWA - nakładamy twistera na haczyk  tak żeby wystawał i zarzucamy cały czas ciągniemy i dalej zarzucamy twister musi płynąć jak rybka
METODA SPŁAWIKOWA - zarzucamy wędkę i czekamy aż spławik pójdzie w dół lub ryba zacznie go prowadzić wtedy podcinamy

to jest mój przybornik miejsce na twistery haczyki i ciężarki

a to są moje twistery

przeważnie twistery to rybki ale mogą mieć też inny kształt

np . żabki

i raczki

a to mały twister na małe rybki

dokładnie nie wiem co to jest może mucha ?

to jest krewetka

mój przybornik się składa więc to dobry pomysł jak się ma niewielkie auto

A dla tych którzy nie znają się dokładnie na rybach wędkarski leksykon można tu rozpoznać złowioną rybę 



to są haki na ryby drapieżne
a to haczyki na małe płoteczki i ukleje
to moja wędka lekka spiningówka

to są widełki na nich stawiamy wędki jak łowimy metodą spławikową

a to właśnie spławiki mogą różnie wyglądać ale każdy ma czerwony koniec żeby było widać je na wodzie 
   są jeszcze metody : gruntowe i przepływowe ale o nich opowiadać nie będę

rodzaje wędek :
wędka gruntowa 
wędka spinningowa  
wędka spławikowa
wędka maczanka
wędka muchowa

rodzaje ryb występujących w Polsce:

płoć  ukleja  miętus brzana
lin    stynka  jazgarz  śledź 
karp  pstrąg  strzebla flądra
kiełb  łosoś   krąp       wzdręga
okoń  leszcz  karaś   
sum   troć      jelec
sandacz  sieja  kleń
szczupak lipień  jaź
boleń       węgorz  świnka


MYŚLĘ ŻE TEN PORADNIK CHOĆ TROCHĘ POMOŻE WAM ZŁOWIĆ ŁADNĄ RYBKĘ U NAS TE METODY SIĘ SPRAWDZAJĄ A OPISANE STYLE ŁOWIENIA SĄ WEDŁUG MNIE NAJLEPSZE ALE MOGĘ NIE MIEĆ RACJI NIE JESTEM EKSPERTEM OPISAŁAM DWIE METODY SPŁAWIKOWĄ I SPININGOWĄ MOŻE KIEDYŚ NAPISZĘ O POZOSTAŁYCH ALE CO TAM DOBRY TWISTER LUB NIE ZAWODNA WĘDKA NAJWAŻNIEJSZA JEST CIERPLIWOŚĆ BO JAK KTOŚ JEJ NIE MA TO NICI ZE SZCZUPAKA :-)

7 komentarzy:

  1. Imponująca wiedza!:) I kolorowo-brokatowo-odlotowy sprzęt!:) Założę się, że zaszczepienie w Tobie wędkarskiej pasji to "sprawka" Dziadka;). Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Madzia - WOW!!! Szczęka mi opadła po raz kolejny. Mam nadzieję, że lada dzień zrobisz mi szkolenie w praktyce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jestem pod ogromnym wrażeniem! Taka mała dziewczynka a zna się nawet na wędkowaniu :-) Madziu imponujesz mi każdym wpisem coraz bardziej! Pamiętam ze swojego dzieciństwa, że lubiłam przeglądać taty skrzyneczkę na ryby bo fascynowały mnie te twistery :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Google tez jest pod wrażeniem, bo 3 razy dodało mój komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny, ciekawy i praktyczny poradnik dla przyszłych wędkarzy :-). Za jaki temat byś się nie zabrała to robisz to rewelacyjnie:-)Dziękuję kolejny raz za fascynująca lekturę :-)

    OdpowiedzUsuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)