sobota, 11 listopada 2017

Nowi członkowie naszej rodzinki - Karliki Szponiaste - reaktywacja !

Hej !
Pamiętacie Flipa i Flapa ? żabki Karliki Szponiaste ,które rok temu od nas odeszły ze starości. Bardzo , bardzo tęskniłam za nimi i szukałam długo karlików szponiastych w sklepach ale niestety nie było gdyż są to zwierzaki mało popularne i dla niektórych mało atrakcyjne ;) do tego są też rzadkie i bardzo rzadko sprowadza się je do sklepów.
Ale udało się ! W końcu znalazłam trzy jedyne i ostatnie sztuki w sklepie ! :D nie spodziewałam się zupełnie ,że będą !
Nie zastanawiając się długo kupiłam je :D
Żabki noszą imiona - Florek , Florka i Flap :) planuje jeszcze trzy żabki i już nawet je zamówiłam ! ale jeszcze nie wiem kiedy dotrą do sklepu :) mam jednak już dla nich wymyślone imiona :
Flip , Fineasz i Ferb :D oczywiście żabek nie da się rozróżnić ale i tak miło jak będą mieć jakieś imię :)

TROCHĘ O KARLIKACH SZPONIASTYCH :
Karlik szponiasty to nic innego co miniaturowa żabka wodna (całe życie spędza w wodzie na ląd nie wychodzi gdyż nie jest przystosowana do poruszania się po lądzie , oddycha powietrzem atmoswerycznym wynurzając się od czasu do czasu aby zaczerpnąć powietrza)
karliki szponiaste dorastają do 3 / 4 cm.
Żywią się małymi wodnymi żyjątkami w hodowli jedzą larwy ochotki , wazonkowce a także specjalne mrożone lub suche karmy dla nich.
Żabki są dość łatwe w hodowli nie wymagają wiele miejsca i są przyjemne w obserwacji.
Mogą być trzymane z niewielkimi łagodnymi rybkami akwariowymi jednak ja wolę trzymać je osobno :)

Żabki zadomowiły się w nowym akwarium i czują się znakomicie :) apetyt im dopasuje i sporo urosły. W przyszłości planuje je rozmnażać ale jest to dość skomplikowane i czasochłonne więc nie wiem czy się uda ale zobaczymy :D na razie są to jeszcze dzieciaczki.





4 komentarze:

  1. Bardzo lubię Twój blog i Twoje posty. Z takim sercem do zwierzątek chyba zostaniesz zoologiem lub weterynarzem :) Powodzenia Madziu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Madziu, chwilkę nie zaglądałam na bloga, a tu nowe trzy posty! I wszystkie fajne, jak zwykle zresztą. Najbardziej z nowych zwierząt podobają mi się świnki, sa przesłodkie. Halloweena sesja też udana, gratuluje Ci pomysłów. O żabkach się nie wypowiadam, bo to nie moja bajka, chociaż może wśród nich jest jakiś zaczarowany królewicz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi tez podobają się świnki, ale i żabki wyglądają fantastycznie. Życzę wszystkiego dobrego i przede wszystkim więcej siły do tych gałganków :)

    OdpowiedzUsuń

W każdy post wkładam 100 % siebie , dbam o każdy szczegół i poświęcam dużo czasu !
Mój blog jest od serca - z miłości do zwierzaków !

Miło będzie jeśli skomentujesz i dorzucisz trochę od siebie :)

(regulamin komentowania)